Διαβάζω μιά μουσικοκριτικό της δεκαετίας του 30 να μιλάει για το ρεμπέτικο και να λέει (φοράει ενα μάυρο μεγάλο καπέλο κάπως στραβό - την εποχή εκείνη το ρεμπέτικο θέλαν να χαθεί γιατί θύμιζε οθωμανική αυτοκρατορία...) (για να βοηθήσω στην εικόνα Ιον-καπέλο-ατελείωτα μακρυ τσιγάρο-το ένα ποδάρι πάνω στο άλλο-μούρη κουράδι)
Ποιοι "καλλιτέχναι" και "καλλιτέχνιδες" άραγε στρατολογήθηκαν και από πού, για την επαίσχυντον αυτή μουσικήν συγκομιδήν; Καλλίτερα να μην εισέλθωμεν σε λεπτομέρειας.
Έτσι βρισκόμεθα σε μία επιπολής επισκόπησιν εμπρός σε μίαν αποκαρδιωτικήν αντινομία. Ενώ η Ελληνική αστική κοινωνία μουσικώς διαπαιδαγωγείται και προοδεύει σε βαθμόν ώστε να προκαλή τον θαυμασμό των ξένων, ο ελληνικός λαός αφίνεται αδιαπαιδαγώγητος και ανερμάτιστος στην τύχη του, και σέρνεται μέσα στο ρεύμα ενός δυσώδους μουσικού οχετού... Αυτό διαπιστώσαμε με μια πρόχειρη έρευνα.
And then there's more
Η "παξιμαδοκλέφτρα", η "Κακούργα πεθερά", το "Ξύσου γέρο", το "Λάζικο", ο "Ταμπαχανιώτικος μανές", ο "Χασικλής", ο "Γκαρίπ Χετζάς", το "Γκέλ γκέλ μπαρισαλούμ" και πλείστα παρόμοια ακατανόμαστα τουρκόφωνα και αλβανόφωνα κομμάτια, ταπεινά, χυδαία και γαιώδη, που χαμοσέρνουν την τέχνη των ήχων στα βρωμερώτερα επίπεδα σαρκικής μουσικής ρυπαρογραφίας - ιδού το άπαντον των μουσικών απολαύσεων του ελληνικού λαού.
12.7.10
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου